24. desember 2010

Julebord på gammelt vis!

Åååå for en herlig aften..for en god og lattermild Julaften det har vært;) Med mange uker av forberedelser , Juleverksted , Juledekorasjoner , Julefilmer og Juletid..Feiring av Jesus Fødsel , Juleevangeliet og Julesanger ,Levende lys ,God mat og Tradisjoner..Ja alt på en gang som mange har sett frem imot i flere uker kom i dag..og herlig ble det..en aften på gammelt vis..ihvertfall Julebordet..Gammelt sølv ble pusset som for øvrig er av fransk lilje og kjøpt på loppis i Sverige..Ribben ble stekt og svoren ble sprø..Poteter  og gulerøtter ble skrellet mens man satt og fikk med seg sånn halvveis av 3 nøtter til Askepott..for den må jo bare sees;) 

Kremhvit duk og rødt silkebånd ble strøket og lagt på bordet;)



Engler hører jo Julen til..(og ellers også;) )
JuleBordet ble pyntet på gammelt vis..da tenker jeg tradisjonell jul og med litt blanding av det bonderomantiske og herskapelige..det var den følelsen jeg ønsket å skape hos gjestene og det klarte jeg! Jeg ble inspirert av filmen Julenatt i Blåfjell( ikke serien på tv , men julefilmen) , hvor bonden gjør klar til Fest for å forhåpentligvis fri til den har er kjær i..bordet dekket han med hvit duk , røde bånd , Sølvtøy og lysestaker..det var så enkelt ,men så vakkert allikevel! Jeg brukte noe av det og tilsatte min egen vri med andre sølvdekorasjoner og en liten enerbærkvist;)


Vi skåler for takknemlighet , kjærlighet , Glede og forventning!

Julaften er her!

En siste finpuss på Juletrepynten før man går og tar på finstasen og gleder seg til Pakkene som venter under treet;)

- En riktig GOD JUL -

Klemmer Annveig

6 kommentarer:

  1. Herlig bord! Så smart med båndene! Det var en skikkelig prikk over i'en :o) Og for en nydelig liten tulle ved juletreet da. Ønsker deg en flott jul videre! Klemmer, Marianne

    SvarSlett
  2. Nydelig var det! Vi storkosa oss!! Herlig stemning og ren LYKKE!! stor klem

    SvarSlett
  3. Virkelig høytidsstemning over bildene dine. Et vakkert julebord du har dekket. God jul!

    SvarSlett
  4. Har varit här och kikat lite!
    God fortsättning!

    Kram Camilla

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så herlig pyntet :) Og så herlig snuppe som står spent ved juletre :)
    Håper at romjulen også har vært fin, nyt det som er igjen av den :)

    Romjulsklem Anette :)

    SvarSlett

Hei du;) Så koselig at du vil legge igjen en hilsen hos meg! Det setter jeg utrolig stor pris på! Klemmer Annveig