11. mai 2011

Festbord - dekorasjon - inspirasjon..


Nå om dagen er det duket for fest..mange steder ,familier, store og små bidrar til å få til flotte fester , dekorere, forberede , ha det hyggelig og kose seg sammen!
Konfirmasjoner , bryllup , dåp , 17.mai , russetid og andre festlige lag kommer på rad og rekke:)
Jeg elsker å stelle  i stand til fest..all planleggingen , sette det ut  i masse arbeid og se et koselig resultat hvor alle du setter pris på og er glad i koser seg i omgivelsene en har skapt rundt dem er så herlig!!
Alt fra invitasjoner , festmat , dekor , blomster , skal det være enkelt?romantisk? morsomt? stort sted?lite sted? hvor mange?hvordan skal man sitte?duker,servietter,service osv osv osv..ALT rundt en fest fra musikk  til mat krever jo nøye planlegging..og inspirasjonen henter jeg ofte fra naturen..jeg elsker å ta naturen inn i dekoren..enkelt men romantisk liker jeg som oftest å ha det når jeg pynter..men jeg er ikke fremmed for å overdrive litt også..med masse stearinlys bloster og nydelige servietter;)
En fest tatt på sparket så lenge man har de beste rundt seg er ikke å forakte det heller;)..å kunne være sammen med de man setter pris på er jo det viktigste? TID er vel det som vi setter mest pris på..ikke sant?:)














I bryllupet vårt for snart 3 år siden valgte vi det enkelt , men romantisk med nostalgisk inspirasjon hvor det skulle gå i hvitt ,sølv ,gammelrosa og grønt. De små blåbærlyng bukettene med grov hamptråd tvinnet rundt  skapte nettopp den enkle men varme atmosfæren mot det hvite;)
Vi valgte forskjellige typer stettglass og gammelt sølvtøy som jeg synes utfylte det  bilde vi prøvde å skape en illusjon av, hvordan det kunne være på gammelt vis...
Det var mye jobb bak og jeg fikk god hjelp av  mine to søstre som selv har den samme lidenskapen jeg har..nemlig interiør :)

Alle bilder i dette innlegget er tatt av vår bryllups fotograf modern country .
Anbefaler å ta en tur innom hennes blog også..hun er bare helt fantastisk flink!!


Ønsker dere alle en herlig sommerkveld..her rusker vinden litt ute og regnet har falt litt lett i kveld..men før i dag har det jo bare vært en smak av SOMMER!

Klemmer Annveig,

6 kommentarer:

  1. Kjempelekkert bord ♥
    Det er så fint å blande litt.

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Guuu kor nydelig pynta!! Skjønner godt at dåkke var fornøgd med bordet den dagen! Likte spesielt godt blåbærlyng buketten..:)
    Og kjøkkenbordet ditt under her vart kjempefiint!!!
    Ha ei fin helg, Annveig! :)
    Håper værgudane er med oss denne helga og;)

    SvarSlett
  3. hei søteste!!! aner ikke hvor alle kommentarene er blitt av som kom på dette innlegget..plutselig var de borte???? vit bare at det er ikke jeg som har slettet dem!!!god søndag;)klem klem

    SvarSlett

Hei du;) Så koselig at du vil legge igjen en hilsen hos meg! Det setter jeg utrolig stor pris på! Klemmer Annveig