17. april 2011

Tikk takk tikk takk...Klokka går...

 Det er herlig hvordan dagen kan overraske deg..ta uventede vendiger og gi deg noen gode og plutselige opplevelser..i går var det en slik dag...mye gikk jo som planlagt..men så kom det noen svært så hyggelige og plutselige overraskelser..en av de var da jeg og minstejenta var ute på en liten handletur møtte vi på  min herlige bror og turen vendte hjem til han og samboer...de har bygd seg et nydelig hus med kreative løsninger og mye plass!





Jeg er ingen kunstner..men min bror er..og jeg ga meg helt over at han hadde malt på frihånd et  nydelig bilde av sin drømmebil på veggen i garasjen..når turen kom inn i huset ,ble vi jo stående og måpe en stund ,da vi så kjøkken veggen..der hadde han på fri hånd malt på tre oppskrifter i tre forskjellige størrelser og farger..helt nydelig var det ..og jeg stod og tenkte HVORFOR HAR JEG IKKE KAMERA NÅ???





 Jeg elsker skrift på veggen..men neimen om jeg tørr å male det på selv..men broen min sa han gjerne skulle male oppskriften jeg ønsket på kjøkkenveggen min også..nå lurer vel dere på hvorfor jeg babler i vei om kjøkkenoppskrifter og maling på frihånd når overskriften er tikk takk tikk takk...jo.. (jeg skal komme til poenget).. På oppskriftveggen hadde nemlig broren min hengt opp mammas kjøkkenklokke..gammel og litt slitt..brun..og rund og fin..der hang den..jeg ble jo lettere litt rørt og beveget og gode barndomsminner dukket frem fra alle gode stunder på kjøkkenet til mamma..HERLIG..sa jeg..så godt du har tatt vare på den!! det hele endte jo i at vi begynte å snakke om klokker og at jeg fortsatt er på leting etter en annen klokke å ha inne i Mora klokka mi..da løp han ut og hentet fram den nydeligste gamle sorte veggklokka jeg har sett på en lang stund..





Denne kan DU få;) jeg ble så glad..så her er jo enden på denne lille historien da..Klokka kom opp på veggen i hallen i dag..den lager herlige tikke lyder og pendelen går frem og tilbake..jeg er fascinert av hvor sjarmerende den er..den passet perfekt over den gamle kommoden i hallen som jeg har pyntet litt med nye knotter og LOVE transfer merke(nei jeg maler IKKE på frihånd)

Klokken skal få lov til å henge der frem til speilet som er ment til plassen kommer i hus..men inntil da så har den fått denne plassen..jeg vurderte å male den først..og mulig jeg gjør..men samtidig så synes jeg der er flott i sort;)

HA EN FANTASTISK SOLRIK SØNDAG!!

klemmer Annveig

5 kommentarer:

  1. Det må jo være en super bror du har! Han har jo både hjertelag og kreativitet i fleng. :) Den klokka var nydelig, og så godt den passet hos deg! Fint med love-detaljen på kommodeskuffen.

    Nå har jeg sett meg om i bloggen din, og liker absolutt det jeg ser. Mye fint og kreativt! Jeg vil gjerne linke tilbake til deg. :) Takk for gode ord hos meg!

    SvarSlett
  2. Herlig!jeg ser etter en slik klokke..vet du hvor gammel den er?? send meg mail om du kan på trine34@live.no.nydelig blogg du har!!jeg tar en titt igjen!!klemmer Trine Lere.

    SvarSlett
  3. Nydelig klokke du har fått, da..og moro å få den av bror!!
    Jeg har og kviet meg for å male på veggen, men de sier at det ikke er så vanskelig. Fikk tips om å bruke over head..

    En god påske ønsker jeg deg.

    Klem Frida

    SvarSlett
  4. Ahh...Hva fin den er!! Nydelig!! Synes ikke du skal male den! Den er jo nydelig sånn som den er. Heldig er du snuppa!! Godt med gode brødre!! :)

    Klem Kristin

    SvarSlett

Hei du;) Så koselig at du vil legge igjen en hilsen hos meg! Det setter jeg utrolig stor pris på! Klemmer Annveig